Fashionjunkie

Reclames blijven het beste hangen als ze grappig, mooi, ontzettend irritant of net íets te controversieel zijn. Maar hoe wil je onthouden worden?...

donderdag 13 december, 2012

Tekstkwaliteit, een kwestie van smaak?

CCC-model

Het beoordelen van de kwaliteit van teksten is dagelijkse kost voor de meeste werknemers en werkgevers. Helaas komt het geregeld voor dat er...

woensdag 12 december, 2012

Schrijfcursus voor werknemers overbodig

Blog-Humanperformancebenadering

Vraag je werknemer eens om een brief te schrijven voor twee verschillende doelgroepen. Voor middelbare scholieren en voor collega’s die thuis zijn...


huisstijl

Herkenning is erkenning. Zeker in het bedrijfsleven. Herkenbaarheid en onderscheid zijn kernwoorden voor de rechtvaardiging van het bedrijfsbestaan....

woensdag 05 december, 2012

Metaforen voor kijk op organisaties

brain

Er zijn verschillende manieren waarop je organisaties kunt bekijken. Gareth Morgan heeft in zijn boek ‘Images of Organisation’ (1986) acht...

worstwebsite

Je krijgt geen tweede kans op een eerste indruk. En een eerste indruk van een website is snel gemaakt op basis van een aantal elementen op een...


woensdag 28 november, 2012

Klanten behouden bij negatieve boodschap

FTA

Telefoneren, sms’en, face-to-face gesprekken, brieven of e-mails schrijven; dit zijn talloze wegen waarlangs wij iedere dag met elkaar...

SayX blog gamification

Iedere manager wil het: de productiviteit van het personeel verhogen. Maar hoe pak je dat aan? Streng zijn, met de zweep erop en alle...